5. kolo CRM hádaniek – Ako obstojíte tento krát?

Prehupli sme sa do nového roka 2017 a tak potužení Silvestrovskými nápojmi a obložení vianočným pečivom po celom obvode pásu môžeme sa opäť vydať na riešenie CRM hádaniek. Štvrté kolo bolo podľa vyjadrení viacerých z vás pomerne tvrdé, preto ak ste sa nestihli zapojiť pred Vianocami, finálne riešenia hádaniek sú popísané tu. Chcete sa pred samotným hádaním 5. kola trochu dostať do formy? Pozrite si aj prvé tri kolá CRM rébusov (sekcia Hodíte sa na prácu v CRM ?).

Lákavá odmena

Aby som Vás nabudil k vyššiemu výkonu v aktuálnom kole, predstavím vám ešte lákavé ceny, o ktoré súťažíte. Dve najlepšie riešenia (jedno za každú z úloh) vyhrávajú voľný vstup (v hodnote 150EUR !) na veľmi hodnotnú CRM konferenciu, ktorá sa bude konať už za pár týždňov v Bratislave. (ak sa výherca medzičasom sám riadne na konferenciu prihlási, bude mu v prípade výhry vrátené celá suma vstupného). Jeden z riešiteľov získa knižnú cenu za najoriginálnejšie riešenie. Ako špeciálnu cenu útechy, za ochotu zapojiť sa do tohto kola, portál mocnedata.sk venuje každému riešiteľovi, ktorý predloží svoje riešenie oboch úloh v stanovenom termíne, 15 EUR voucher na zľavu z registračného poplatku na spomínanú konferenciu.

Ako sa zapojiť do riešenia

Ak sa rozhodnete zapojiť do riešenia tohto kola CRM hádaniek, svoje riešenie prosím zašlite emailom na info@mocnedata.sk s predmetom „CRM hádanky“ najneskôr do 10.2.2017. Každá z úloh bude vyhodnocovaná samostatne. Ak riešenia viacerých riešiteľov získajú rovnaký počet bodov, vyhráva riešenie doručené skôr. Drobná rada k riešeniu úlohy 5.1 : pri tomto druhu úloh je možné vygenerovať veľký počet parametrov, nie všetky však majú rovnakú informačnú hodnotu. Skúste si preto najprv zostaviť širší zoznam a potom ho zúžiť na top 10, ktoré vám prídu najprieraznejšie. Tým zvýšite svoje šance na úspech v súboji s inými riešeniami. A teraz,  hor sa už v ústrety novému kolu hádaniek:

Úloha 5.1 – Jogurty

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt mliečne výrobky jogurtPrvá dnešná úloha je z kategórie Boring Data analytiky (viac info o tejto téme nájdeš aj tu). Pracujete pre sieť potravín COOP Jednota, ktorá disponuje nákupným správaním viac ako 1 mil domácnosti na Slovensku. Na stole vám pristáli dáta za celoročnú nákupnú históriu klientov v oblasti Jogurtov. Údaje o nákupoch samotných jogurtov máte v podobe detailných nákupov jednotlivých domácnosti. O ostatných položkách, ktoré boli v nákupnom košíku spolu s jogurtmi, viete len koľko rôznych položiek klient nakúpil, nemáte detail, čo za položky to konkrétne boli. Nákupy domácnosti, v ktorých sa jogurty neobjavili vôbec pre účely tejto analýzy nemáte k dispozícii.

Príklad: Ak teda tá istá domácnosť nákupila v Pon: 2 rôzne Jogurty +3 ine tovary, v Uto: len minerálky a v  Sob: len 3 tie isté jogurty, v dátach budete mať:            Pon = 1 * Jogurt A + 1 * Jogurt B + 3* other, Uto = žiadne dáta, Sob = 3 * Jogurt C + 0 * other

Navrhnite top 10 najzaujímavejších parametrov o správaní a vlastnostiach klientov, ktoré sa dajú z týchto  nákupov jogurtov odvodiť.

Úloha 5.2 – Dobrovoľný pád z výšky

Súvisiaci obrázokPrijali ste miesto CRM analytika v spoločnosti LIFE_IS_LIFE, ktorá predáva zážitkové produkty (napr. jazda obrneným vozidlom, práca s veľkým žeriavom či bágrom, škola šmyku, …). Keďže však potrebujete rozšíriť skupinu svojich klientov, dostali ste za úlohu vytvoriť akvizičnú kampaň na predaj Tandemového zoskoku s padákom. Vaša firma má zaplatený prístup ku všetkým profilom slovenských používateľov na sociálnej sieti LinkedIn. Použiť môžete ľubovoľnú informáciu z profilu používateľov. Navrhnite taký výber cieľovej vzorky z LinkedInu, ktorá čo najviac zvýši šancu, že daný oslovený LinkedIn používateľ bude mať záujem o skok padákom. Vašou úlohou nie je napísať aj konkrétne oslovenie, len vybrať čo najvhodnejšiu čieľovú vzorku.

[ak ste doposiaľ nepracovali s LinkedIn-om pozrite si návod, čo všetko môže obsahovať profil, prípadne sa mrknite na autorov profil na tejto sieti]

 

 

 

Riešenia úloh

Súťaž sa medzičasom skončila a tak už sú známe aj najlepšie riešenia. Ak ste si potrápili závity a chcete sa pozrieť, do akej miery by Vaše riešenie uspelo, pozrite si riešenia 5.kola CRM hádaniek.

Zapáčilo sa Vám hádanie? Pocvičte sa aj na predchádzajúcich kolách CRM hádaniek. (4.kolo, 3.kolo, 2.kolo, 1.kolo).