[Čo čítajú CRM experti] Filip Vítek – To najlepšie z roku 2016

Som vášnivý čitateľ. To však ľudia, čo ma poznajú dobre, už vedia dávno. Čo už nie je až tak známe, že si vediem aj pomerne detailný čitateľský denník. Na prelome rokov tak môžem detailne bilancovať, k čomu sa za ostatný rok „prečítal“. Môj čitateľský fanatizmus by dokázal vyrobiť niekoľko ohromujúcich grafov, ale tento blog má byť o niečom inom. Tak sa v tomto odseku obmedzím len na stručné konštatovanie, že ROK 2016 bol pre mňa zatiaľ najúšpešnejším rokom: rukami (ale hlavne očami) mi prešlo 55 kníh, čo malo za následok 12 263 prečítaných a ďalších 4 089 rozčítaných strán. Poďme však preč od tej kvantity …

Knihy sú špecifický tovar, ktorý predstavuje veľkú časovú investíciu a preto oveľa viac ako počet strán je dôležitý samotný prínos knihy. To je dôvod, prečo radšej ako farebným grafom o mojej čitateľskej úchyľke, by som rád nasledujúce riadky venoval výberu TOP z mojich 2016 kníh, ktorý môže možno inšpirovať aj niekoho z vás. Aby som udržal určitý balans medzi pracovným a relaxačným rozmerom čítania (áno, knihy čítam aj aby som si oddýchol), rozdelil som knihy prečítané v roku 2016 do ucelených skupín:

Odborné knihy – Marketing, Obchod a Analýza dát

Superforecasting: The Art and Science of Prediction

Autor(i): Philip E. Tetlock, Den Gardner                                         ISBN:   978-0804136693            Počet strán:  352        Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Fascinujúca kniha o tom, ako sa človek môže zlepšiť v predikovaní javov. Často napriek tomu, že im nerozumie.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends

Autor(i): Martin Lindstrom                                                              ISBN:   978-1250080684          Počet strán:  256        Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Kniha, ktorá sa snaží vybalansovať hystériu ohľadne BigData. Obsahuje veľa zaujímavých market research príkladov, aj keď autor (bez toho, že by to sám pochopil) sa na konci vlastne vráti k BigData. Stále však pútavé čitanie.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Data Intelligence: Computer Science Principles

Autor(i): Ashok Rangaswamy                                                              ISBN:     978-0996025539         Počet strán:  41       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Jedno zo sklamaní roku 2016. Rýchly e-book, ale trošku plytký v obsahu, odporúčam len pre úplných začiatočníkov do analytiky a Big Data

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Story telling with data

Autor(i): cole nussbaumer knaflic                                                              ISBN:     978-1119002253        Počet strán:  267       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Asi najlepšia kniha o tom ako robiť grafy a slidy do prezentácie, akú som čítal. Prudko odporúčam tým, čo musia často premienať excely na powerpointy.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Intuitivní marketing pro 21. století

Autor(i): Miloš Toman                                                                          ISBN:   978-8072613991           Počet strán:  163        Jazyk:  čeština

Prečo som ju čítal: Kúpil som si ju na základe skvelých predchádzajúcich kníh z tejto série. Táto najnovšia kniha sa zameriava na malých podnikateľov a hovorí jasne ich rečou. V niektorých zákrutách však už cítiť, že autor verí skôr starším ako novým cestám k úspechu. Poteší konzervatívnych podnikateľov.

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Marketing podle cílových skupin

Autor(i): Jochen Kalka, Florian Allgayer                                           ISBN:   978-8072613991           Počet strán:  270        Jazyk:  čeština

Prečo som ju čítal: Trochu dvojsečná kniha, ak sa nepoužíva s nadhľadom, môže spôsobiť viac škody ako úžitku. V princípe sa snaží ukázať generickú segmentáciu zákazníkov (typu nominačná segmentácia) naprieč všetkými odvetviami. Môže však slúžiť ako inšpirácia, čo všetko by ste mali vedieť o klientoch, keď budete robiť nejakú svoju segmentáciu. PRUDKO neodporúčam začať hľadať spomínané segmenty vo svojom biznise!

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Ecommerce Evolved

Autor(i): Tanner Larsson                                                                    ISBN:     978-1534619340        Počet strán:  332       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Veľmi zaujímavé čítanie pre tých, čo majú alebo chcú mať úspešný e-shop. Autor ponúka (trošku manipulatívnym jazykom) užitočné rady ako robiť E-commerce v novej dobe.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

How Brands Grow: What Marketers Don’t Know

Autor(i): Byron Sharp                                                                   ISBN:     978-0195573565       Počet strán:  228       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Dosť kontroverzná kniha o tom, ako robiť marketing. Ostro vystupuje proti CRM a tak ma zaujímalo, ako si to autor predstavuje. Vo veľa veciach ma nepresvedčil, ale neľutujem. Bolo to zaujímavé čítanie. Dobrý tip na darček, ak chcete zneistiť alebo nasrdiť CRM manažéra.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Odborné knihy – Zdravotníctvo

Health Analytics: Gaining the Insights to Transform Health Care

Autor(i): Jason Burke                                                                   ISBN:     978-1118383049       Počet strán:  252       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Veľmi zaujímavé pohľady, čo všetko a ako je možné analyzovať v Zdravotníctve a aké benefity od toho možno očakávať. Kniha vysvetľuje aj to, ktoré časti CRM z bežného biznisu je reálne preniesť do Zdravotníctva.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Reengineering Health Care: A Manifesto for Radically Rethinking Health Care Delivery

Autor(i): Jim Champy, Harry Grrenspun                                ISBN:     978-0137052653      Počet strán:  227       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Kto pozná Jima Champyho z 90.rokov, nebude ani chvíľu váhať. Pre ostatných len stručne: Sada fascinujúcich (a pritom jednoduchých) spôsobov ako readikálne zmeniť poskytovanie zdravotnej starostlivosti. Som odhodlaný pošlať jednu kópiu tejto knihy T. Druckerovi.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Health Care Market Strategy

Autor(i): Steven G. Hillestad, Eric N. Berkowitz                   ISBN:     978-0763789282     Počet strán:  358       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Vysvetľuje polopate ako viesť zdravotné zariadenie na trhových princípoch. Napísané štýlom, že aj primár, ktorý sa stal riaditeľom nemocnice, by si mal z toho odniesť pointu (ak bude chcieť).

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Odborné knihy – Informačné technológie

Introduction to Algorithms

Autor(i): Udi Manber                                                                      ISBN:   978-0201120370           Počet strán:  478        Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Na odporúčanie kolegu našiel som túto hutnú knihu, ktorá vysvetľuje podstatu všetkých algortimov, ktoré budete potrebovať na Artificial Intelligence v biznise. Pozor! Čítanie iba pre ľudí, ktorí sa neboja ťažšej matematiky.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Big Data Science & Analytics

Autor(i): Arshdeep Bahga                                                              ISBN:     978-0996025539         Počet strán:  541       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Ak sa potrebujete zorientovať v tom, ako inak vyzerá analýza dát v Big Data prostredí, tak toto je vhodná kniha. Po jej prečítaní budete schopný/á zapojiť sa do Big Data projektov alebo si začať sám(a) takýto projekt.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Programming Hive

Autor(i): Edward Capriolo, Dean Wampler, Jason Ruthergen    ISBN:     978-1491934456        Počet strán:  350       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Ak sa chcete motať okolo Hadoopu, tak Hive je jedna z (mnohých) technológii, ktoré by ste mali poznať. V tejto knihe sa dá naučiť všetko podstatné na spustenie Hive programovania.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Mining the Social Web

Autor(i): Matthew A. Russell                                                              ISBN:     978-1449367619       Počet strán:  332       Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Potrebujete pochopiť ako funguje zbieranie dát zo sociálnych sietí? Tak si tu prečítajte, ako to beží, a aké úskalia majú jednotlivé sociálne siete.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

R for Marketing Research and Analytics

Autor(i): Matthew A. Russell                                                              ISBN:     978-3319144351      Počet strán:  454      Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Dátová analytika sa v dohľadnej dobe vyberie skôr smerom opensource systémov. Tieto veci sa však u nás (takmer) nikde nedozviete, preto odporúčam napríklad túto knihu, ktorá je písana veľmi polopate.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Web Data mining

Autor(i): Bing Liu                                                             ISBN:     978-3642194597     Počet strán:  622      Jazyk:  angličtina

Prečo som ju čítal: Veľmi tažká a hutná kniha, ktorá však vysvetľuje postupy na všetky dôležité dolovania dát z webu. Čítanie skôr pre programátorov a IT ľudí ako pre biznis ľudí. Vyberte si kapitolu, nečítajte zaradom.

Kúpiť knihu :        amazon_logo

Knihy na relax a zamyslenie

Poslední vzpoura bílých mužů

Autor(i): Tomáš Klvaňa                                          ISBN:   978-8090572089          Počet strán:  237        Jazyk:  čeština

Prečo som ju čítal: Hlbšie vysvetlenie spoločenského rozpoloženia, ktoré predchádzalo americkým voľbám, v ktorých bol zvolený Trump. Autorovi kvitujem rozhľad, trošku mi tam však chýba „lepidlo“ medzi kapitolami.

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Ani smrť nerozdelí: Príbeh Oskara Fegyveresa, korunného svedka únosu prezidentovho syna

Autor(i): Matúš Burčík                                        ISBN:   978-8055901336       Počet strán:  160        Jazyk:  slovenčina

Prečo som ju čítal: Smutný životný príbeh človeka, ktorý bol na začiatku hrdinom, až nakoniec padol nebezpečne blízko úplného dna spoločnosti. Kompletne popísaná najväčšia kauza našej tajnej služby.

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Tržní farma

Autor(i): Nicolas Bradbury                                       ISBN:   978-8074700880      Počet strán:  189        Jazyk:  čeština

Prečo som ju čítal: Paródia na naše spoločneské zriadenie, ktoré vysvetľuje vtipne zlatý štandard a finančnú krízu jazykom, ktorému rozumie aj 5 ročné dieťa.

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Báječne léta pod psa

Autor(i): Michal Viewegh                                      ISBN:   978-8072273430     Počet strán:  189        Jazyk:  čeština

Prečo som ju čítal: Neskutočne zábavný román od Viewegha, pri ktorej sa budete podozrivo často chlámať. Neodporúčam čítať pri jedle 🙂

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Až na samé dno

Autor(i): Jorn Lier Horst                                         ISBN:   978-8081593574         Počet strán:  250        Jazyk:  slovenčina

Prečo som ju čítal: Skvelá severská detektívka, ďalší diel zo strhujúcej série od tohto autora.

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Žena v kleci

Autor(i): Jussi Adler-Olsen                                        ISBN:   978-8072945108        Počet strán:  400        Jazyk:  čeština

Prečo som ju čítal: Trochu strašidelná, ale inak výborná, serverská detektívka. Počas roka som čítal viac kníh zo série tohto autora.

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Osamelý Strelec (Rogue Lawyer)

Autor(i): John Grisham                                        ISBN:   978-8055149691       Počet strán:  344        Jazyk:  slovenčina (alebo angličtina)

Prečo som ju čítal: Thriller z právnického prostredia. Ako vždy u Grishama, stávka na skvelý a napínavý zážitok.

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Škoricovník II – Zrkadielko

Autor(i): Martin Jurík, Michal Ružička                  ISBN:   978-8081148156        Počet strán:  240        Jazyk:  slovenčina

Prečo som ju čítal: Bláznivá fantasy kniha, ktorú napísal môj kamarát. Občas treba ulietnuť a vypnúť aj nad takýmito knihami. Odporúčam však najprv prečítať si prvú časť série, aby ste chápali aspoň osoby a obsadenie 🙂

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

Hedvábnik

Autor(i): Robert Galbraith                                       ISBN:   978-8025903650       Počet strán:  480        Jazyk:  čeština

Prečo som ju čítal: Trošku rozvláčna, ale ináč zaujímavá, britská detektívka, ktorú pod novým pseudonymom napísala J.K.Rowlingová (autorka Harryho Pottera).

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

7 kníh od Dominika Dána

Jazyk:  slovenčina

Prečo som ju čítal: Proste som musel doplniť svoje nedbalé resty z tohto skvelého slovenského autora detektívnych románov.

Kúpiť na :       martinus-logo             gorila_logo

 

 

Ak sa chcete o kúpe niektorej z kníh (neverejne) poradiť, neváhajte mi napísať na info@mocnedata.sk

Registrovaní čitatelia portálu Mocné Dáta majú k dispozícii aj dodatočné, neverejné blogy. Ak ešte nie ste registrovaným členom, zadarmo sa ním môžete stať tu.


Čo čakať od CRM v roku 2017

sudicky

5 CRM expertov radí, na čo si dať pozor v roku 2017

 

Čo čítajú iní CRM experti

milan schnorrer

 

Milan Schnorrer – Ako lepšie robiť marketing rozhodnutia

 

 

 

book_truban_support

Ďalšie zaujímavé knihy …