Kde začať čítať? Issue tree CRM

Za desaťročie, ktoré sa téme zákazníckych dát venujem, sa CRM téma zmenila z marginálnej témy na košatý strom rôznych zákutí a podtém, ktoré žijú vlastným životom.  Kde teda začať ?

Rovnako viac ako 40 blogov z môjho pera (či skôr klávesnice) sa tiež šplhalo po rozličných vetvách tohto stromu. Pre uľahčenie tvojej orientácie v spleti CRM problémov, zatriedil som blogy na túto tému do ucelených kategórii:

 

Základy CRM

Pamätáte si ten pocit, keď ste videli skratku alebo tému a nemali ste ani bledo-modrý šajn o tom, čo by to tak mohlo asi byť ? Za tie roky je stabilne jednou z najpopulárnejších je séria 5 blogov, v ktorých vysvetľujem (aj pre nezainteresovaných aj pre tých, čo už tušia, čo by CRM mohlo byť). Ak sa potrebuješ zorientovať v CRM, odporúčam čítanie začať tu:

5 hriechov CRM v podnikaní – I.

5 hriechov CRM v podnikaní – II.

Komu je lojálna Vaša lojalitná karta ? (5 Hriechov CRM v podnikaní – III.)

CRM Hriech 4 – Hypotéka konfekčnej veľkosti 52

Zachráň sa kto/koho môžeš!!! (CRM Hriech 5)

Niektoré marketingové a CRM témy ako product placement, hodnota klienta alebo sklon k neplateniu si vyžiadali samostatné blogy, ich sumár pripájam tu:

Popradský čaj sa objaví v najbližšej Bondovke ?

Párky pred kostolom (alebo prečo nám chodia divné SMS) ?

Ipad ako darček do truhly?!

Marketingový kolotoč .. a ako z neho vyskočiť!

Predpovedať neplatičov sa oplatí. Ako však na to?

Merkelová očakáva za každý petržalský byt ročne 4,70 EUR

Firmy o nás vedia viac ako vláda

CRM nemôže nikdy fungovať v B2B prostredí !!!

***************   Nič už neujde Tvojej pozornosti! Vznikla skupina pravidelných čitateľov, ktorí dostanú avízo na každý nový článok. Pridaj svoj email.  ******************

Segmentácia klientov

Ak by som mal vybrať jednu oblasť CRM zručností, ktorá je v našich krajoch najhoršie implementovaná, určite by to bola segmentácia klientov. Mnoho podnikov si myslí, že stačí rozdeliť klientov do podskupín a nazvať ich segmenty, nie? Niekoľko osobitných blogov som preto venoval práve segmentácii:

Segmentácia klientov na Slovensku? Skôr krájanie medveďa!

5 najhorších segmentácii klientov v SR (je tam aj tá Vaša?)

CRM v rôznych odvetviach

Iný kraj, iný mrav. Iné odvetvie, iný CRM prístup. Vychutnajte si, čo všetko je možné s dátami urobiť v kontexte rozličných oblastí biznisu:

SMS od mobilného operátora: “Je nám ľúto, že ste sa rozišli s priateľkou.” Čože?!

Čo vie supermarket o tvojom zdraví ?

Bankomat, E-banking, Smart-banking. A čo ďalej?

Kto za Teba napíše list Ježiškovi?

Idete na dovolenku? kto sa o vás dozvie viac: Banka, poisťovňa alebo operátor?

FICO radí komerčným bankám, kto nebude splácať úvery. Odkiaľ to vie?!

Aka matka, taká banka … (alebo čo Slovenské banky klientom nedokážu ponúknuť)

Pozor! Bločková lotéria je možno nebezpečný “Big Brother“

Netradičné použitia CRM

Klientske dáta a ich využitie v banke, či v potravinách si vie predstaviť každý. Ale čo na úrade práce alebo v škole? Presne o tom je skupina blogov z netradičných oblastí CRM:

 [Netradičné CRM] – Ako využiť CRM v základnej škole?

Ako by to vyzeralo, keby úrad práce mal CRM?

[Netradičné CRM] – Šípkové ruženky zľavových portálov

Hodíte sa na prácu v CRM ?

Každé oblasť poznania potrebuje svoje skriptá alebo potrebuje aj svoje cvičebnice, či pracovné zošity. Priniesol som preto sériu rébusov na lúskanie mozgov pre CRM nadšencov, nech sa môžeme vzájomne posúvať dopredu:

3 KOLO: Úlohy z CRM pohovorov [aj s ich riešeniami]. Otestujte sa!

2 KOLO: Marketingové rébusy + ICH RIEŠENIA

1 KOLO: CRM hádanky (a ich riešenia)

***************   Nič už neujde Tvojej pozornosti! Vznikla skupina pravidelných čitateľov, ktorí dostanú avízo na každý nový článok. Pridaj svoj email.  ******************

O čo sa zaujímať: Moderné trendy CRM

Možno máme na Slovensku mnoho minerálnych prameňov, ale priznajme si, CRM inovácie na Slovensku až tak často zo zeme netryskajú. Preto je dôležité sledovať zahraničné trendy, kam sa hýbe CRM:

Môže byť cieľová skupina menšia ako 1 človek?

Rande CRM a BigData expertov v Bratislave !

Najdôležitejšie CRM inšpirácie na najbližší rok – I. časť

Najdôležitejšie CRM inšpirácie na najbližší rok – II.časť

Data underdogs a ako ich spoznať

Zatiaľ nám dali IKEA! A majú toho ešte podstatne viac…

Aké zdroje BIG DATA údajov sú naozaj dostupné v SR biznise?

Čo sa môžeme naučiť od Škandinávskych marketérov?

Biznis Experti: Na tieto oblasti sa zamerajte v 2016 …

Autorové odbočky a úlety

Ako to už býva, občas nás strhne nejaký podnet a zahĺbime sa aj do tém, ktoré nie sú našim domovským prístavom takýmto. Tak sa podarilo, že niekoľko blogov bolo aj politickými komentármi alebo satirami:

5 najdôležitejších analýz o prezidentských voľbách [Čo sa naozaj stalo v sobotu?]

Venuj, čo si získal, na charitu

Cestovateľské blogovanie je dostatočne populárne a preto určite nie je mojou snahou kafrať oduševneným cesto-blogerom do remesla. Z vlastnej skúsenosti sme sa však s manželkou ocitli v informačnej núdzi pri plánovaní dovolenky v jednej špecifickej destinácii. Preto prosím môj TRAVEL blog berte ako skromnú dočasnú náhradu, kým si toto miesto zoberie na paškál nejaký fundovanejší travel blogger:

Je Madeira dobré miesto na dovolenku (pre Teba) ?

Takmer 7 ročné pôsobenie v sektore poisťovníctva ma vybudilo k napísaniu aj blogov, ktoré sa dotýkajú poisťovníctva aj z iného ako CRM pohľadu:

Greed is good II. Ach, už je to tu zase…

Strecha nepadá ďaleko od stromu … (alebo čo Slovenské poisťovne klientom nedokážu ponúknuť)

 

***************   Nič už neujde Tvojej pozornosti! Vznikla skupina pravidelných čitateľov, ktorí dostanú avízo na každý nový článok. Pridaj svoj email.  ******************

Chýba Ti nejaká téma? Navrhni tému, o ktorej by si sa chcel(a) dozvedieť viac.

Všetku múdrosť sveta nik zatiaľ nepojal. Preto, si môžeš pozrieť na vyššie uvedené témy aj názory iných CRM expertov.

 


Publikované dňa 9. 10. 2016.