CLUBHOUSE DATA PART 6 – CZK vs SVK KOMUNITA na CBH V POROVNANÍ

Tak ako sme bolo avizované na ostatnom 5. stretnutí DÁTA o Clubhouse stretnutí, v tohto týždňovom diele by sme chceli priblížiť exkluzívne dáta z vôbec prvého porovnania CZ a SK komunity.

Ešte než sa pustíme do dnešného obsahu radi by sme učinili za dosť dôležitej skutočnosti, ktorá pripadá na tento deň. Drahé dámy a slečny, prajeme vám Všetko najlepšie k Medzinárodnému Ďnu Žien! Ďakujeme, že držíte náš svet krajším, milším a vľúdnejším.

 

Clubhouse umožnil pravidelným tvorcom založiť si KLUB. Ak  vás dnešný obsah zaujme, prosím, pridajte sa do klubu THE MIGHTY DATA CLUB, pod ktorým budeme uverejňovať aj ďalšie vydania tohto dátového seriálu o Clubhouse.

Ako Clubhouse vyzerá v Zemích českých?

Česká komunita sa na Clubhouse objavila skôr. ČR naozaj patrila medzi top 5 krajín Európy, v rýchlosti uvedenia Clubhouse. Tento jav dokumentuje aj obhliadnutie za tým, ako Clubhouse prenikal do jednotlivých štátov Sveta a Európy:

Ako teda vyzerá Česká CBH komunita dnes? Počíta takmer pol milióna užívateľov a dominujú v nej (na rozdiel od Slovenska) muži. Hodnoty počtov followerov a following užívateľov dáva vhľad, že ČR publikum je družnejšie, networkuje sa intenzívnejšie ako slovenské publikum.

Aby sme si veľkost CZ komunity mohli lepšie pripodobiť, pozrime sa na to, ako si CZ a SK Clubhouse užívateľské komunity stoja v priamom porovnaní. Jedným z (na prvých pohľad zrejmých) odlišností je počet veľkých profilov (nad 10 tisíc), v ktorých CZ vedie nepomerne aj po zvyčajnom 2:1 federatívnom prepočte. Menší počet super celebrít SVK komunita kompenzuje rýchlejším rastom, ktorý v CZ prípade už dosiahol takmer stagnáciu.

Miestnosti v ČR a SR: V rovnaký čas s rozdielným obsahom

Zaujímavá je dynamika CZK a SVK prostredí v Clubhouse aj z hľadiska počtu a typu obsahových miestností (roomov), ktoré sa udejú. CZ komunita ich má nielen menej ako SK (pri pomere k užívateľskej báze), ale aj väčšina CZ miestnosí dosahuje nižšie RAS hodnoty, teda má menej engaging povahu oproti SVK proťajškom. Zaujímavé je, že napriek rozdielnému podielu pohlaví v CBH komunitách Česka a Slovenska, podiel miestností organizovaných ženami je zatiaľ veľmi podobný.

Zjavne podobné je aj rozdelenie obsahu v rámci pracovného dňa. Pri hlbšom skúmaní však vidieť, že v SVK je stále citeľný primetime, zakiaľ v ČR už je aj odbobie pred 20:00 rovnocenné z hľadiska trafficu. Naopak, SVK komunita ťahá oveľa viac roomov do noci, takže ak sa na CBH nudíte po 22:00, viac zábavy nájdete na východnej strane rieky Moravy.

V rámci Slovenskej komunity dlhodobo sledujeme aj vývoj pohlaví v celkovej skladbe používateľov. V tomto ohľade je zaujímavé, že napriek kultúrnej podobnosti a podobnej genderovej situácií v ČR a SR, podiely jednotlivých pohlaví sú takmer opačné v u nás na Slovensku a suediacej Českej Republike.

Zaujímavý je aj pohľad na top profily CZ prostredia. Už na prvý pohľad udrie do očí, že počty followerov sú v ČR zásadne vyššie a to aj po zohľadnení pomeru veľkosti komunít (ktoré logicky vyplývajú zo skoršieho začiatku CZ siete a federálneho 2:1 pomeru). Je to len ďalšie potvrdenie toho, že hviezdy ČR sú “jagavejšie” ako ich SK náprotivky (a top SK profil by sa sotva dostal do top 15 v CZ). Skladba top CZ profilov navyše odhaľuje aj iné profesné zameranie hviezd, ale o tom o chvíľu neskôr.

Len pre pripomenutie: Slovenské publikum zjavne malo veľmi odlišnú skladbu early adopterov CBH v členení podľa záujmov a profesnej orientácie daných ľudí. Zakiaľ SK komunite dominovali marketéri a Umelci (ktorí vládnu top rankingu SK aj doposiaľ), v ČR sa javí, že komunita skôr vznikla na pozadí IT nadšencov a ľudí angažujúcich sa v sociálnych médiach:

Aby sme toto pozorovanie mohli podložiť aj konkrétnymi dátami, rozhodli sme sa v porovnávaní CZ a SK clubhouse komunity pokračovať. V najbližších dieľoch predstavíme:

  • Detailná skladba DEMOGRAFIE CZ publika
  • Nástup KLUBOV a ich porovnanie v CZ a SK prostredí
  • Skladba záujmov používateľov CZ komunity CBH.

 

Trendy v intenzite a obsahu ROOM-ov

Tak ako každý týždeň, aj v aktuálnom vydaní nášho dátového seriálu, sme sa pozreli na to, ako sa vyvíja dostupnosť a rozmanitosť obsahu na Clubhouse. Po minulotýždňovom poklese sa priemerný denný počet roomov stabilizoval. Potešivé je aj to, že kontinuálne rastie rezoznacia obsahu medzi poslucháčmi roomov, čo naznačuje, že tá časť publika, ktorá je aktívna, čoraz viac oceňuje generovaný obsah. Hlavné trendy v kategóriách obsahu za posledný týždeň sú prehľadne zobrazené v pravej časti infografiky:

 

TOP SLOVENSKÉ PROFILY (a ich vývoj)

V profiloch top hviezd Slovenského CBH nenastali výrazne zmeny. Pomerne nízky prírastok nových užívateľov spôsobuje, že jediná cesta k výraznému rastu reachu jednotlivých postáv CBH komunity dokáže prispieť len vysoká aktivita autorov v generovaní obsahu. Popredné profily SBH však tento obsah negenerujú v takej miere ako na začiatku. To značí, že ich profily budú naďalej (skôr) stagnovať a bremeno obsahu bude na spočívať na autoroch s meším počtom followerov.

Okrem centrálneho, celkového registra top profilov, pripájame aj obligátne prehľady po jednotlivých odvetviach, v ktorých však nenastávali za posledný týždeň rozsiahle zmeny:

 

 

 

 

Naše bádanie Slovenským (a od dnes aj Českým) Clubhousom tu nekončí. Aj najbližších týždnoch sa môžete tešiť na nové insight ohľadne Klubov, demografickej skladby a roomkovej aktivity SK a CZ užívateľov. Ak chcete sledovať tieto zistenia, pridajte follow Filipovi alebo Gabovi, prípadne sa staňte sledovateľom THE MIGHTY DATA CLUBu. Tešíme sa na ďalšie DATA stretnutia. Akákoľvek spätná väzba je vítaná na info@mocnedata.sk ;


Publikované dňa 8. 3. 2021.