Nový BLOG. Prečo vlastne ?

Pred 6timi rokmi prišiel za mnou Pavol Suďa so zvláštnym nápadom, či by som bol ochotný začať blogovať pre týždenník TREND. Vo svetle dnešnej doby to môže vyznievať komicky, ale úprimne, mal som trochu stiahnuté „polky“. Blogovanie vtedy prináležalo skôr skupine pokrokových novinárov, než pospolitým občanom. Po dlhšom zvážení som to však riskol …

Každý bloger si musí skôr-či-neskôr musí ujasniť prečo bloguje. Neverili by ste, ale berie to veľa času. Preto ak nie ste grafoman, človek potrebuje dobrý dôvod prečo blogovať. Po niekoľkých zahrievacích blogoch som pochopil, že tým mojím poslaním blogera je rozdúchať diskusiu o odborných témach, ktoré nemajú v našej krajine dostatočný priestor. Väčšinu svojho pracovného života sa venujem analýze (klientskych) dát, CRM a Big Data projektom, tak som sa podujal blogmi popularizovať práve tieto biznis témy. A práve vernosť pôvodnému poslaniu je ten dôvod, pre ktorý po 6 rokoch musím zvoliť zmenu …

Ako sa hovorí „slovo dalo slovo“  a za uvedených 6 rokov ich z mojej klávesnice na platforme Etrendu pribudlo celkovo 78 784 slov v 43 blogoch. Vývoj sa však nedá zastaviť a blogovanie roku 2016 vyzerá dosť inak ako v roku 2010. Zhodou náhod, avšak celkom symbolicky, sa za uvedených 6 rokov nakopilo 6 dôvodov, prečo som sa rozhodol založiť tento nový blog:

  1. Interaktivita. Tak ako sa internet zmenil na Web 2.0 aj v blogovaní je dnes dôležitá interaktivita. Verím, že čitateľ by mal možnosť položiť rýchlu otázku (aj bez registrácie), preto sa pozrite ako jednoducho je to možné v tomto novom blogu. Rovnako publikum by malo spolurozhodovať o obsahu a jeho pokračovaní, preto do blogov pribudnú hlasovanie ako napríklad toto.
  2. Moderný obsah. Väčšina blogov na slovenských portáloch je orientovaná na texty s obrázkami. Interaktívne Infografiky, netypické formáty (ako napr. micro blogs, guest blogs) alebo Live blogy z Eventov je do týchto blog portálov komplikované vsadiť.
  3. Viacjazyčnosť. Blogové platformy, ako je tá eTRENDová, predpokladajú texty v jednom jazyku. Vždy, keď som experimentoval s textami vo viacerých jazykoch súčasne, pre jednu zo skupín to bol „zvláštny zážitok“.
  4. Pluralita obsahu. Na rozdiel od niektorých iných blogerov, som presvedčený, že existujú aj iní, čo majú k CRM témam čo povedať. Preto v rámci svojho blogu priamo ponúkam pohľady iných ľudí, ktorých názor si vážim (a budem v tom intenzívne pokračovať). Rovnako chcem, aby obsah bol demokraticky dostupný aj akémukoľvek médiu, nielen jedinému týždenníku.
  5. Kvalitné knihy, zaujímavé eventy. Svoje blogy som doplnil o odporúčania, čo si v CRM prečítať alebo na akých eventov sa zúčastniť. Na pôvodnom blogu by takéto odporúčania boli v rozpore s pravidlami portálu (reklama zadarmo), ale mne nedáva zmysel sa ich vzdať.
  6. Rozličné publikum, rozličný účel. Na tradičnom portáli ťažko ponúknuť rôzne úrovne detailu diskusie, tradičné portály hľadajú skôr masové publikum. V tomto novom blogu však rozlišovať polopatistické blogy pre začínajúcich aj vysoko odborné blogy pre fajnšmekrov.

Všetky vyššie uvedené dôvody sú pre mňa nutným elementom, aby som opätovne mohol dostáť prapôvodnému poslaniu: moderne rozdúchavať odbornú CRM diskusiu. Preto vzniká nový blog MOCNÉ DÁTA, kde plánujem popísané moderné spôsoby naplno rozbaliť. To neznamená, že ukončím pôsobenie na eTRENDE, naopak niektoré z masových tém istotne v budúcnosti zaznejú odo mňa aj na pôvodnom blogu. Ťažisko svojej blogerskej aktivity však presuniem na tento nový blog. Preto ak chcete do budúcna dostávať avízo emailom na nové CRM blogy, nezabudnite sa prosím zaregistrovať ako ich odberateľ TU.

Ak máte otázku k niektorému z mojich starších blogov alebo k vyššie uvedeným dôvodom nového blogovania, spýtajte sa tu.


Publikované dňa 7. 10. 2016.