Bez ohľadu na to, či sa živíš analyzovaním dát, alebo si od prírody zvedavý/á, aj Ty si môžeš skúsiť, aké je to vydolovať z dát zaujímavé údaje. Komunita ľudí, čo si chcú precibriť mozgové závity a svoje analytické rozlýšlanie utešene rastie s každým kolom CRM hádaniek. Rozhodol som sa preto neváhať a ponúknuť na www.mocnedata.sk portáli už 7. kolo CRM hlavolamov.
Tri najlepšie riešenia 7.kola opäť odmeníme cenami, tento krát to budú 30EUR, 20 EUR a 10EUR poukazy na rozvoj tvojho intelektu. Pre zapojenie sa do súťaže postačí vybrať si jednu z nasledovných úloh (7.1 a 7.2) a riešenie poslať na adresu info@mocnedata.sk v termíne do 16.5.2017. Ak ste nikdy neriešili CRM hádanky, návod ako riešiť tieto úlohy a vzorové riešenie jednej z nich nájdete TU. Ak vás zaujímajú aj staršie úlohy a ich riešenia, nakuknite na súhrn všetkých doposiaľ uverejnených CRM hádaniek.
Úloha 7.1 – Akú značku automobilu vybrať klientovi?
Ste analytikom telekomunikačného operátora, ktorý poskytuje svojim klientom klasické služby mobilného telefonovania, dátových paušálov a káblovej televízie. Oslovil vás organizátor veľkého autosalónu, že by chcel SMS správou pozvať široké publikum ľudí na blížiaci sa ročník výstavy. Dal si však podmienku, že pre každého osloveného chce SMSku personifikovať tak, aby pre neho/ju bola propagovaná expozícia konkrétnej automobilky, keďže túto priamu komunikáciu financujú priamo vystavovatelia. Na základe dvojročnej histórie o každom z klientovi za ľubovoľnú z vašich služieb, ako by ste odhadli značku automobilu (ktorú aktuálne jazdí alebo si plánuje kúpiť) každý z klientov?
Úloha 7.2 – Poďte do kina!
Dva roky dozadu ste sa ako banka uchádzali o úverovanie výstavby veľkého KINO komplexu. Ponuky všetkých konkurujúcich bánk boli pomerne podobné, tak ste pridali extra tromf na vrch, aby ste uspeli: Zaviazali ste sa, že po otvorení komplexu zabezpečíte marketingovú podporu na rozbeh fungovania kín. Od prevádzkovateľa kín máte informáciu, že v iných krajinách tento druh podpory fungoval, iba ak nešlo o všeobecnú pozvánku do kina, ale človek dostal pozvanie na konkrétny žáner (ktorý je mu najbližší). Termín spustenia kinosál sa blíži a tak ste poverili svojich analytikov, aby sa z transakčných dát o vkladoch, úveroch a používania platobných kariet pokúsili odhadnúť pre jednotlivých klientov, na aký typ filmov (horor, kreslená rozprávka, sci-fi, thriller, muzikál a pod.) by najradšej išiel do kina. O ktoré informácie z dostupných dát opriete svoje odporúčenie, aby bolo skutočne adresné pre klienta?
Spolu so 7.kolom CRM spúšťam na www.mocnedata.sk aj Celkový rebríček riešiteľov (ACP), ktorý do histórie nesmrteľne zapíše úspechy riešiteľov, ktorí sa podujali riešiť už viac kôl. Viac o tomto rebríčku sa dočítate v samostatnom blogu (už čochvíľa).
Držím palce a teším sa tvoje riešenia! Ak máš akúkoľvek otázku k úloham, neváhaj ju do termínu úloh položiť na vyššie uvedenej email adrese.
Publikované dňa 8. 5. 2017.