Poznáte to: Máte kolegu či kamarátku, s ktorou nie ste denno-denne v takom úzkom kontakte, aby ste si trúfli trafiť sa do vianočného darčeku, ktorý bude osobitý. Neviete o ňom veľa, ale viete aspoň to, že robí v marketingu. Čo mu teda kúpiť v Vianociam?
Vzhľadom na kruhy, v ktorých sa pohybujem a kde sa to marketérmi len tak hemží, túto otázku pravidelne riešim aj ja. Nedávno som si v lietadle prečítal v niektorom zo západných ekonomických denníkov, že veci skúmali aké darčeky potešia jednotlivé profesné skupiny. Bol som v daný deň dosť unavený, takže sa mi do pamäte neuložil celý článok, ale utkvelo mi v hlave aspoň to, že obchodný a marketingový pracovníci vo väčšej miere ocenia adventure, zážitkové darčeky. Ak si teda trúfate pre vám blízkeho marketéra vybrať niečo v tomto duchu (a máte na to aj patričný budget), tak skúste prebrowsovať pár stránok ako túto. (ak sa chcete pozrieť na vyberanie vianočných darčekov expertne, prečítajte si môj starší blog)
Darovať zážitok je však aj trochu ošemetné, lebo neviete, či rýchle auto, voľný pád alebo obrovský báger konkrétne vašeho priateľa/-ku naozaj chytia za srdce. Rád by som poradil teda aj niečo konzervatívnejšie, čo je zároveň cenovo dostupné aj pre prípad, že ste s danou osbou nie až tak v blízkom vzťahu. Prinášam preto sadu odborných kníh, ktoré by mohli marketérku, či marketéra pod vianočným stromčekom naozaj potešiť. Úmyselne vyberám tituly, ktoré nie sú až tak mainstreamovo okukané, ale napriek tomu informačne hutné. Ak existujú, uprednostnil som do výberu slovenské či české preklady daných kníh, aby ste mohli urobiť radosť aj luďom, čo sa nepriatelia s jazykom Shakespearovým.
SENIOR – zákazník budúcnosti
Autor(i): Andreas Reidl
Oblasť: Segmentácia klientov, Strieborná ekonomika
Čo sa dozviete z knihy: Veľa sa v marketingových kruhoch popísalo o tom, ako osloviť a presvedčiť najmladšie, sociálnymi sieťami pobláznené ročníky klientov. Racionálny marketér sa však skôr zaujíma o iný segment klientov, ktorý vo väčšine krajín bude najbližších 10-15 rokov najpočetnejším publikom. Seniori nie sú na Hype vlne a často im rozumieme ešte menej ako digitálne poblázneným milennials. Je však faktom, že naše biznisy nutne potrebujú pochopiť ako tento segment obslúžiť a ako uspokojovať ich potreby.
ISBN: 978-8026500186 Kúpiť na :
Data Mining Techniques in CRM: Inside Customer Segmentation
Autor(i): Konstantinos K. Tsiptsis, Antonios Chorianopoulos
Oblasť: Segmentácia klientov, Modelovanie dát
Čo sa dozviete z knihy: Ak je treba realizovať segmentáciu klientov a chcete k nej pristúpiť naozaj zodpovedne, potom toto je tá správna kniha s ktorou začasť. Použitím skutočných dát o klientoch (a nie šlendriansky podľa veku klienta, či najčastejšej produktovej kategórii) je možné dosiahnuť naozaj užitočnú segmentáciu. Táto kniha je vhodnýmp oradcom a navyše ponúka viac pohľadov ako problem uchopiť, takže stojí za to investovať pár hodín do jej prečítania.
ISBN: 978-0470743973 Kúpiť na :
Rozumíte svým zákazníkům?
Autor(i): Jan Bloudek, Michal Henych, Sláva Kubatová, David Muller
Oblasť: Marketing, CRM
Čo sa dozviete z knihy: Žijeme v dobe, keď aj triviálne témy sú rozplajznuté na niekoľko stostranové publikácie. Autor sa často opakuje, myšlienkový sled vyzerá ako mexická telenovela. O to cennejšie je, keď narazíte na dielo, ktoré trefne a v zhutnenej pode podáva nejakú tému. Ak s CRM začínate alebo si chcete overiť, či to, čo už v CRM robíte sa deje správne odporúčam tento ojedinelý český skvost medzi CRM knihami, ktorý na 200 stranách A6 vás prevedie kompletným CRM svetom. Vhodné aj pre čitateľov, ktorí majú inak problém dočítať dlhšie knihy.
ISBN: 978-8072612581 Kúpiť na :
Hudba v reklame
Autor(i): Radim Bačuvčík
Oblasť: Reklama
Čo sa dozviete z knihy: Hudba má na nás už od nepamäti vemi silný manipulačný vplyv. Je preto logické, že sa hojne používa v marketingu na stimulovanie emócii u klientov. Ako presne to však funguje? Prečo a ako zakomponovať hudu do reklamy a iných marketingových posolstiev? Čo všetko dokáže hudba odkomunikovať? O tom všetkom sa môžete dozvedieť v tejto zaujímavej knihe. Dôležitý titul nielen pre ľudí, ktorí sa podieľajú na tvorbe TV kampaní, lebo v ére YouTube video sa stáva mocnou zbraňou aj marketingových teamov stredných a menších spoločností.
ISBN: 978-8087500514 Kúpiť na :
Vědomí podvědomí
Autor(i): Leonard Mlodinow
Oblasť: Neuro-marketing
Čo sa dozviete z knihy: Keď túto skvelú knihu L. Mlodinowa preložili z angličtiny do češtiny, tak som mal pocit zadosť učinenia, že aj česko-slovenská odborná verejnosť si bude konečne pohodlne prečítať toto skvelé dielo o neurovede. Autor patrí medzi priekopníkov v popularizovaní neurovied a ich aplikovaní do biznisu a iných sfér života. Okrem iného spolupracoval aj so samotným géniom, Stephenom Hawkingom, jeho vtipný a polopatistický spôsob rozprávania však uchváti aj laikov alebo začiatočníkov v oblasti neuro-marketingu. Paralely do toho svojho biznisu si iste zvládnete odvodiť z jednotlivých kapitol aj vy sami.
ISBN: 978-8025709092 Kúpiť na :
10 zlatých pravidiel Péče o zákazníka
Autor(i): Ivan Bureš & Pavel Řehulka
Oblasť: Spokojnosť klienta, CRM
Čo sa dozviete z knihy: Ivan Bureš je matador marketingu, obchodu a CRM, ktorý sa vyznačuje veľmi ľudským podaním aj týhc najsofistikovanejších konceptov. Ani táto jeho knihe nie je výnimkou a tak opäť “po lopate” vysvetlí, ako si nastaviť proces oslovenia a starostlivosti o klienta. Aktualizované vydanie tejto knihy berie do úvahy aj prichádzajúce digitálne trendy, takže ide o akési skríženie sedliackeho rozumu a moderných marketingových nástrojov. Svojim tónom neurazí a iste inšpiruje ako marketingového greenhorna tak aj ostrieľaného CRM vlka.
ISBN: 978-8072611496 Kúpiť na :
Numerati
Autor(i): Stephen Baker
Oblasť: CRM, Data mining, Big Data
Čo sa dozviete z knihy: Najfascinujúcejšia kniha o použítí dát, ktorá bola kedy preložená do SJ/ČJ. Skutočný diamant medzi knihami na túto tému. Ak potrebujete niekoho nadchnúť preto akými trendmi sa uberá analýza klienstkych dát a súvisiacich odvetví tak too je tá pravá kniha. Ak ste túto knihu ešte nečítali, tak prudko odporúčam a to bez ohľadu, či zodpovedáte vo firme za ľudské zdroje, marketing, či výrobu. Táto kniha zrejme zmení váš pohľad na to, ako pracovať s dátami, ktoré vznikajú okolo nás.
ISBN: 978-8072611496 Kúpiť na :
Big Data a No SQL databáze
Autor(i): Irena Holubová, Jiří Kosek, Karel Minařík a David Novák
Oblasť: Big Data
Čo sa dozviete z knihy: Ak zájdete na ľubovoľnú marketingovú konferenciu vyskočí na vás hneď niekoľko príspevkov o tom ako BiG Data už naozaj prinášajú biznis hodnotu. Je včak pokojne možné, že väčšina ľudí v prednáškovej sále má BigData má ako cisárové nové šaty, nič za nimi nevidí a snaží sa len prikývnúť zo slučnosti alebo aby si zachovalo odbornú tvár. Skôr než pôjdete na najbližšiu takúto konferenciu, skúste si prečítať túto knihu, ktorá v jazyku nám blízkom a zrozumiteľne vysvetľuje základné pojmy, aby ste sa nabudúce mohli zapojiť aj do BigData diskusie.
ISBN: 978-8024754666 Kúpiť na :
Sila Zvyku
Autor(i): Charles Duhigg
Oblasť: Zákaznícke správanie
Čo sa dozviete z knihy: Nech sa tomu akokoľvek bránime, naše nákupné správanie ovládajú oveľa viac pudy a podvedomie, než sme si ochotní pripustiť. Preto, ak stojíte na opačnej strane rieky a vašou úlohou je získavať fanúšikov, či klientov pre konkrétne produkty, poznať princípy týchto automatických reakcií zákazníkov je často deliaciou čiarou medzi úspechom a blamážou. Tak sa prosím neblamujte a prečítajte si prečo a ako budú vaši klienti reagovať na konkrétne typy (marketingových) stimulov.
ISBN: 978-8022206365 Kúpiť na :
Big Data – Revoluce, ktéra změní způsob jak žijeme, pracujeme a myslíme
Autor(i): Viktor Mayer-Schönberger, Kenneth Cukier
Oblasť: Data mining, Big Data
Čo sa dozviete z knihy: Kniha podobného razenia, ako vyššie spomínaní Numerati. Viktor Mayer sa však pozerá na tému trochu zo všeobecnejšieho uhlu pohľadu. Pridáva niekoľko veľmi aktuálnych príkladov na ilustrovanie úlohy dát a ich Big Data formy v obchode, marketingu ale aj bežnom spoločneskom živote. dielo učite hodné pozornosti zo strany marketéra. Pokiaľ však rozmýšlate nad dvoj- a viac kombináciou z tohto listingu kníh, nedoporúčam kombinovať s Numerati pre prízbuzné posolstvá a popisované princípy.
ISBN: 978-8025141199 Kúpiť na :
Ak sa chcete o kúpe niektorej z kníh (neverejne) poradiť, neváhajte mi napísať na info@mocn0data.sk
Registrovaní čitatelia portálu Mocné Dáta majú k dispozícii aj dodatočné, neverejné blogy. Ak ešte nie ste registrovaným členom, zadarmo sa ním môžete stať tu.
Zvyšné blogy
Publikované dňa 27. 11. 2016.