Tak, ako sa spoločnosť opäť nadychuje k normálnemu fungovaniu aj v oblasti biznis konferencií, rozhodol som sa priložiť ruku k dielu. Bolo mi cťou moderovať blok o dátach na #AKOnaTO, najväčšej biznis konferencii na Slovensku pod kuratelou SLSP. Okrem mojej prednášky, v našom bloku zazneli aj:
- Karin Fuentesová, spoluzakladateľka DIGITOO
- Peter Krišťák, Partner Pricewise
- Eduard Suchánek, Country manager BOLT pre SR
- Ondřej Knot, CEO a spoluzakladateľ Dateio
- Filip Vítek, mocnedata.sk
Dátový blok konferencie otvoril viaceré uhly pohľadu na dáta, avšak na niektoré oblasti nezostal dostatočný priestor. VYslistoval som preto pre Vás niekoľko súvisiacich blogov , ak by ste sa v do niektorej zo súvisiacich tém chceli ponoriť hlbšie:
CRM a CVM ako pojmy riadenia vzťahu so zákazníkom a riadenia hodnoty klienta sme rozobrali priamona konferencii. Rovnako sme si povedali, že je vhodné začať práve s CRM, kým sa pustíte do sofistikovanejšej CVM. Ak ste náhodou aj na začiatku pomyselnej cesty, nevadí. Máme pre vás sadu kompletných návodov a rád ako rozvinúť svoje CRM.
MÔŽE MAŤ CIEĽOVÁ SKUPINA MENEJ AKO 1 KLIENTA? Cielenie marketingových kampaní sa stále viac zužuje, aby posolstvo bolo čo najadresnejšie. Postupne sa tak z kobercových náletov na celú databázu prepracováme k cieľovým skupinám naozaj veľmi kohéznym (ale aj drobným). Mnohí si myslia, že pomyselný Olympom je cieľová skupina „target group of one“. Ale naozaj? Čo keby sa počet klientov v ciešovke dostal pod 1. Nie to nie je bláznivý vtip, prečítajte si ako to niektorým firmám naozaj funguje.
MENINY AKO NÁSTROJ PREDAJA. Naše kulturálne prostredie ponúka jednu unikátnu možnosť na marketingové oslovenie: MENINY. Nie tak vtieravé ako narodeniny (ktoré sa neraz považujú za príliš osobné a gratuláciu k narodeninám od svojej práčovne napríklad asi neočakávate), ale predsa osobné a navyše poľahky detegovateľné. Ako teda správne pracovať s meninovými akciami vo vašom podnikaní?
SEGMENTÁCIA KLIENTOV je jeden z naj-nadužívanejších pojmov v biznis stratégií a marketingu. Za segment sa bežne označuje kadečo, aj skupiny navzájom nesúvisiacich klientov (napr. segment augustových klientov, ktorí okrem nákupu v ten istý mesiac nemajú nič spoločné). Ako by teda (ne)mali vyzerať klientské segmentácie vysvetľujeme TU.
DÁTA V MARKETINGU hrali vždy veľmi dôležitú úlohu. Za posledné roky sa však vyprofilovali metódy ako Psychografika, ktoré sú doslova jadrovými zbraňami propagácie a (prekvapivo) stáli aj za Brexitom či víťazstvom Trumpa v prezidentských voľbách. Ako presne funguje Psychografika a koľko z nej môžete využiť aj vy vo svojom podnikaní sa dočítate TU.
Publikované dňa 15. 10. 2021.