people-icon-page

Pohľad iných CRM autorov

 

Radek Hrachovec

Potrebujete poradiť alebo inšpirovať ohľadne vášho vernostného programu? V ČR a SR priestore určite odporúčam začítať sa do blogov od Radka Hrachovca. Nielenže sám viedol niekoľko úspešných lojalitných programov, jeho insight do CRM tém ho každoročne kvalifikuje aj do medzinárodných porôt skúmajúcich efektívnosť vernostných programov.


Peter Fusek

Rozsiahle skúsenosti z Banking biznisu a nadšenie pre Telco odvetvie Peter pretavil do jedných z prvých Big Data služieb na slovensku. Vo svojich blogoch sa venuje príkladom Data Monetizácii a modernému spracovaniu dát. Určite však rád odpovie aj na ľubovoľnú otázku z „tradičného“ CRM priestoru.


Peter Krišťák

CRM a práca s klientskymi dátami ma dnes už mnoho zákutí. Latku lokálneho povedomia o Cenotvorbe (pricingu) sa snaží dlhodobo dvíhať v blogoch Peter Krišták. Jeho briskný štýl vám rýchlo objasní, kde zbytočne vyhadzujete peniaze von oknom. Povinné čítanie hlavne pre podnikateľov, ktorí si sami nastavujú ceny.


ZAUJÍMAVÉ KNIHY

Data Science for Business

Foster Provost, Tom Fawcett

Level:    Pokročilý

Dôvod prečo ju čítať: Ide o jednu z najkompaktnejších príručiek CRM analytiky vyslovene zameranú na implementáciu v biznis úlohach a aj hutne podporenú takýmito príkladmi. Navyše autori ju napísali tak, že ju môže čítať aj laik aj expert a text nebude ani jedného nudiť. Sám ju používam, keď si potrebujem pripomenúť nejaké detaily prístupov, ktoré v prácci používam menej často.

ISBN:    978-1449361327   

 

Ensemble Methods in Data Mining

Giovanni Seni, John Elder

Level:    Expert

Dôvod prečo ju čítať: Spájanie prediktívnych modelov do tzv. zložených  modelov je metóda, ktorá je v našom kraji veľmi málo známa a diskutovaná. Pritom prináša citeľné (15%+ ) zlepšenie prediktívneho výsledky. Táto knižôčka vysvetľuje, čo to Ensemble je, prečo funguje lepšie ako klasické prediktívne modely a ako ho vlastne použiť pri modelovaní nejakej pravdepodobnosti.

ISBN:    978-1608452842  

storytelling with data

cole nussbaumer knaflic

Level:    Začiatočník, Pokročilý

Dôvod prečo ju čítať: Nech máš akúkoľvek skvelú myšlienku alebo analytické zistenie, aj tak ho musíš skôr či neskôr niekomu odprezentovať. Dovolím si tvrdiť, že toto je najslabšie miesto väčšiny ľudí z CRM komunity. Táto kniha je to najlepšie, čo si môžeš dopriať preto, aby Tvoje grafy a ppt vyzerali WOW a hovorili už na prvý pohľad to, čo má byť ich posolstvom. Naozaj odporúčam každému.

ISBN:    978-1119002253     

Data Mining Techniques in CRM: Inside Customer Segmentation

Konstantinos K. Tsiptsis, Antonios Chorianopoulos

Level:    Pokročilý

Dôvod prečo ju čítať: Ak stojí pred vami vo firme úloha segmentácie a chcete k nej pristúpiť naozaj zodpovedne, s použitím skutočných dát o klientoch (a nie šlendriansky podľa veku klienta, či najčastejšej produktovej kategórii), potom táto kniha je určite hodná tvojho zreteľu. Navyše ponúka viac pohľadov ako problem uchopiť, takže stojí za to investovať pár hodín do jej prečítania.

ISBN:    978-0470743973  

 

SOCIALNOMICS by Erik Qualman

Socialnomics

Erik Qualman

Level:    Začiatočník, Pokročilý

Dôvod prečo ju čítať: Keďže sociálne média sú denno-dennou súčasťou nášho života, tak máme pocit, že im prirodzene rozumieme. Akosi si však neuvedomujeme, že je rozdiel na sociálnych sieťach (len) konzumovať a niečo iné je presadiť sa na nich biznisovo. Kniha Erika Qualmana je v tomto slušnou fackou a vytriezvením. Jasne ti pomenuje princípy, ktoré ste už dávno mali na sociálnych sieťach robiť a ty so zapýrením zistíš, že to „by ste mali“ je stále žiaľ pravdou. Must read pre každého, kto rieši marketing , e-commerce alebo multi-channel v dnešnej dobe.

ISBN:   978-1118232651  

 

book_truban_support

.Support

Michal Truban

Level:    Začiatočník, Pokročilý

Dôvod prečo ju čítať: Kniha Michala Trubana nie je síce priamo publikáciou zameranou na CRM, ale väčšinu času budete mať pocit, že čítate dobrý thriller a chcete vedieť, ako to bude pokračovať ďalej. V jeho knihe sú okrem navyše 2 kapitoly, ktoré sa venujú marketingu (s. 123 až 142) a ktoré odporúčam prečítať si. Predstavujú pragmatický pohľad na to ako marketing (ne)robiť v praxi. Navyše je to pohľad človeka, ktorý do marketingu dával svoje vlastné peniaze, takže vás nebude bullshitovať o tom, ako vzletne sa má robiť branding či PR. Keďže ani zvyšok knihy sa nudiť určite nebudete, odporúčam si túto knižku zaobstarať do vlastnej knižnice, či podarovať niekomu, kto sa motá okolo podnikania, obchodu, či marketingu.

ISBN:   978-80-8159-429-8