Ako ísť zadarmo na Pohodu ’18? [Dátový Hackaton]

Čiastočne z vlastnej skúsenosti, čiastočne z presvedčenia, že by sme mali pomôcť organizátorom letných festivalov pochopiť, ako napredovať, som sa rozhodol vyhlásiť Mimoriadne kolo v sérii dátových hádaniek. Neprajníci možno budú breptať, že ide o tak-trochu samozvaný Hackaton, čo kajúcne priznávam, že je si pravda. (viac o motivácii prečo táto súťaž vznikla píšem tu). Ale predsa …

… verím, že komunita skalných Mocnedata.sk čitateľov v tom spozná primárne snahu inšpirovať organizátorov letných hudobných festivalov, ako v dnešnej dobe pracovať s dátami. V dobrej viere, že raz sa snáď naše návrhy stanú realitou a spríjemnia tak pobyt desiatkam tisícom fanúšikov týchto festivalov.

Aké je zadanie?

Letný hudobný festival, ktorého sa zúčastňuje viac ako 30.000 ľudí, vydá každému účastníkovi pásku, ktorá obsahuje elektronický čip. Čip je možno bezkontaktne čítať, a to buď priamym priložením k nejakej čítačke alebo pomocou Beaconov (priestorových snímačov) vo voľnom priestranstve. Organizátor si dokáže zmluvne ošetriť, že čítačku budú mať všetky vstupné brány, stánky, stage a objekty ktoré sa v areáli festivalu nachádzajú. Čip nenesie konkrétne osobné údaje klienta, ale je možné stotožniť jeho pohlavie, vek, mesto pobytu, čas kedy si kúpil lístok, ako aj časové stopy jednotlivých načítaní čipu v jednotlivých čítačkách. Čip môže obsahovať aj digitálne body nakúpiteľné za reálne peniaze.

Aké užitočné dátové analýzy by mohli organizátori získať pre seba a svojich obchodných partnerov, aby spríjemnili pobyt fanúšika na Festivale alebo zefektívnili jeho obsluhu zo strany organizátorov? Skúste navrhnúť aspoň 10 zaujímavých zistení, ktoré by sa z vyššie uvedených dát dali vyťažiť!

Ako sa môžem zapojiť?

Je to veľmi jednoduché. Skúste sa zamyslieť, čo by sa z vyššie uvedených dát dalo skúmať a svoje návrhy zašlite do 8.8.2017 vo forme emailu na info@mocnedata.sk. Svoje riešenie môžete do daného termínu kľudne doplniť, ak by vám dodatočne napadli ešte nejaké ďalšie nápady, zohľadňovať sa bude úhrn všetkých nápadov autora doručených do stanoveného termínu.

Pri každom z nápadov sa budú vyhodnocovať 3 kritéria: Invečnosť návrhu, Dopad na celkový zážitok fanúšika z festivalu a Ekonomická efektivita návrhu z pohľadu organizátora. Za každý zaslaný nápad bude možné získať max 30 bodov, do celkového súčtu riešiteľa sa bude brať do úvahy 5 najlepšie hodnotených nápadov daného riešiteľa.

Čerpať z vlastnej festivalovej skúsenosti alebo obkukávať best practice zahraničných festivalov je slobodne dovolené v tomto kole.

Čo z toho budem mať?

Zadarmo ani kura nehrabe (aj keď kura, čo píše tieto blogy, by mohlo trochu polemizovať :), preto som sa rozhodol motivovať vás, komunitu Mocnedata.sk, k väčšiemu výkonu hneď dvoma spôsobmi:

Traja najlepší riešitelia dostanú bonus v podobe 12, 7 a 5 bodov do celkového rebríčku najlepších riešiteľov Dátových hádaniek. Okrem toho, každý zúčastnený riešiteľ získa za účasť v tomto kole výnimočne až 3 body, ak zašle aspoň jeden reálny návrh do stanoveného termínu.

Tým podstatnejším faktorom však bude, že najlepší návrh zároveň vyhrá od mocnedata.sk úplne zadarmo (!!) lístok na Pohodu 2018 alebo Colours of Ostrava 2018 (podľa vlastného výberu). A to už asi stojí za tých pár minút zamyslenia, že áno?

FESTIVAL_OSTRAVA_pic

Čo sa stane s riešeniami?

Bezprostredne po vyhodnotení súťaže všetky pozbierané nápady (s patričným vysvetlením) zašlem organizátorom Pohody a Colours of Ostrava, ako dvoch najväčších festivalov v SR a ČR. Samozrejme, zaručiť implementáciu nápadov nám asi nemôže nik, ale verím, že kvalita návrhov presvedčí organizátorske teamy daných festivalov, aby sa touto témou minimálne zaoberali. Možno raz v budúcnosti vznikne aj skutočný hackaton (zo zozbieraných festivalových dát). Dovtedy sa pokúsime vytvoriť našu “malú snežnú guličku” a poslať ju “dole brehom do doliny”. Áno, budeme nadšenci, ktorých bude kadekto podozrievať z bočných úmyslov, ale to predsa ľuďom ako si ty, už dávno nevadí. Preto neváhaj a zapoj sa do tejto Festivalovej výzvy!

Ďakujem za vašu aktivitu a teším sa na skvelé nápady.


Publikované dňa 24. 7. 2017.