[Čo čítajú CRM experti] Milan Schnorrer – Ako lepšie robiť marketing rozhodnutia

Portál Mocné dáta už vo svojej DNA mal napísané, že chce byť iný. Jedným zo 6 dôvodov, prečo som sa odhodlal si tento projekt naložiť na plecia, je snaha, aby Mocné dáta boli spojením širšej komunity CRM expertov. V dnešnej fregmentovanej dobe nik nemôže byť expertom na všetko a to ani v tak “jednoduchej téme”, akou je marketing, či dokonca CRM. Preto chcem, aby ste na stránkach Mocných dát, pravidelne našli aj názory iných CRM expertov. Zároveň na našom CRM portáli v seriáli [Čo čítajú CRM experti] pravidelne vyspovedám niektorého z naslovovzatých expertov, aby nám odporučil nejakú dobrú knihu. V dnešnom prvom dieli som o to požiadal svojho dlhoročného kamaráta Milana Schnorrera.

[Čo číta]  Milan SCHNORRER  ?

Názov knihy: Creating Value with Big Data Analytics: Making Smarter Marketing Decisions

Autor(i): Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk

Prečo Milan túto knihu odporúča: Big data je často zneužívaný “buzz word”. Autori knihy, však pristúpili k téme prakticky a bez zbytočnej nadsázky. Pôsobia totiž na pomedzí praxe a akademickej sféry, čo im umožnuje dať si od témy patričný odstup. Pre samotnú knihu je to od prvých stránok citeľnou výhodou, pretože kapitolu po kapitole postupne ustanoví poriadok v nielen v možných spôsoboch analýzy marketingových dát ale aj v miere ich aktuálnej využiteľnosti. Na rozdiel od mnohých blogov na túto (pomaly sprofanovanú) tému, v knihe nie sú zbytočné slepé uličky, izolované od celkového pohľadu. Autori sa zdržali aj nutkania novými pojmami vytvárať ďalšiu vlnu senzačných buzz-wordov.

Text skôr sumarizuje a triedi jednotlivé prístupy, aj k tažkým témam pristupuje pragmaticky a zrozumiteľne.  Netypickou a veľmi zaujímavou je kapitola venovaná ochrane dát. Veľmi cenný pohľad prináša rovnako aj záverečná kapitola, ktorá vysvetľuje, že analýza dát je praktický, nie teoretický problém. Teda okrem systémov na samotnú analýzu dát je dôležité správne nastaviť organizáciu, (dáta generujúce) procesy a hlavne ľudí (a to tých analyzujúcich ako aj analyzovaných). Celkovo knihu odporúčam ako hodnotné doplnenie rozhľadu o dátach a ich reálnom komerčnom použití.

 

Milan Schnorrer … je jeden z mála ľudí v našich kruhoch so skutočným vzdelaním v Kvantitatívnom marketingu (získal ho v Holandskom Groningene). To mu umožňuje v oblasti Direct marketingu a vernostných programov citlivo balansovať na hrane medzi kreatívnym (art) a vedeckým (science). Milan je zároveň aj jedným z kúzelníkov na pozadí vernostných programov GoPass či Medusacard, s ktorými sa môžete stretnúť na našich lyžiarskych svahoch, respektíve v sieti reštaurácii Medusa Group. Miluje lyžovanie a pozvať ho môžeš aj na horskú cyklistiku. Pre jeho vášeň k šermu by som Ti však neodporúčal skrížiť s ním kordy. Jeho najčerstvejší blog sa venuje javu Tichých Firiem.


Publikované dňa 13. 12. 2016.