Možno ste postrehli niektorú z minulých sérií (I. kolo, II.kolo a III. kolo) CRM hádaniek. Po krátkej odmlke prichádza opäť možnosť preveriť svoje závity v 3+1 úlohách švrtej série. Trúfnete si?
Zadanie hlavných troch úloh tejto série je zverejnené na pôvodnom eTREND blogu alebo nižšie priamo v tom blog poste. Okrem štandardných 3 úloh som pridal tento krát do súťaže aj bonusovú otázku, ktorá znie nasledovne:
4.4 Zaujímavé správanie cestujúcich
Pracujete na centrále Mestskej hromadnej dopravy (MHD) pre mesto veľkosti Prahy. Vaša dopravná spoločnosť vydala pre svojich klientov čipové karty (električenky), ktoré slúžia klientom, aby mohli cestovať na sezónny lístok. Každý z dopravných prostriedkov vašej MHD je vybavený pri každých dverách silnými čítačkami na dané čipové karty, takže keď klient vstúpi do vozidla, systém rozozná, kto nastúpil (rovnako, kto vystúpil). Máte teda pre každého človeka k dispozícii jeho/jej kompletnú chronológiu cestovania. Sezónne lístky sú výhodné a vaši klienti svedomití, čoho výsledkom je, že viac ako 85% všetkých výnosov je cez registrované električenky. Navrhnite 20 parametrov správania, ktoré sa dajú vypočítať z týchto chronologických dát, tak aby ste čo najzaujímavejšie a čo najkomplexnejšie popísali správanie konkrétneho klienta. Ktorých 20 parametrov zvolíte?
O čo sa hrá ?
Najlepších troch riešiteľov odmením zaujímavými knihami, takže je určite o čo hrať aj tento krát. Za každú úlohu je možné získať 0-20 bodov, celkové poradie riešiteľov sa určí ako súčet bodov za jednotlivé úlohy. Knihu dostanú dvaja riešitelia s celkovým najlepším skóre a jeden riešiteľ za najoriginálnejšie riešenie niektorej zo 4 úloh. Stačí teda vyriešiť aspoň jednu úlohu a môžete vyhrať knihu. Pre celkové víťazstvo sa bude treba popasovať s viacerými úlohami.
Ako sa zapojiť do súťaže ?
Zapojiť sa do súťaže nie je nič komplikované. Stačí zaslať svoju odpoveď/-e na hádanku /-y 4. kola na emailovú adresu info@mocnedata.sk a urobiť tak najneskôr do 13.11.2016 (aktualizované na základe prosby riešiteľov). Podobne ako v pytagoriáde, pri rovnosti bodov u dvoch súťažiacich zvíťaží ten, ktorý zaslal svoju odpoveď skôr. Výsledky budú vyhlásané na blogu www.mocnedata.sk , tento krát novou, zaujímavou formou. Ak chcete mať istotu, že nepremeškáte vyhodnotenie (a správne odpovede) pridajte svoj email sem.
Nezabudnite zahlasovať za najsympatikejšiu úlohu, dáte tým autorovi spätnú väzbu, aký druh úloh vybrať pre ďalšie kolá.
Nerozumiem, mám doplňujúcu otázku.
Nie je nič ľahšie. Ak máte akúkoľvek otázku, spýtajte sa jednoducho priamo autora blogu. Doplňujúce otázky doručené emailom alebo cez sociálne siete budú pre transparentnosť zverejnené v mene autora tu na blogu, aby všetci mali rovnaké, transparentné podmienky na riešenie.
Potrebujem inšpiráciu ako na riešenie úloh
Ak sa vám zdajú úlohy na prvé prečítanie trochu ťažké a potrebovali by ste nejakú radu alebo inšpiráciu odkiaľ začať s riešením, nezúfajte. Na tomto blogu budem postupne s pribúdajúcim časom zverejňovať nápovedy k jednotlivým úloham. Ak chceš byť notifikovaný/-á o pridaní nových nápoved, pridaj svoj email tu, a príde ti automatické upozornenie na novú indíciu.
Krátky sumár základných úloh 4.kola CRM hádaniek:
4.1 Sušička na prádlo
Dnes ste mali naozaj zvláštný deň. Vediete CRM team veľkého, celoštátnetho dodávateľa elektriny pre domácnosti, ktorý má viac ako 800.000 tisíc retailových zákazníkov. Popoludní sa zastavil u vás v office člen boardu zodpovedný za Sales&Marketing a nadšene vám porozprával o novej zmluve o spolupráci s dodávateľom bielej techniky, ktorú dnes Vaša firma podpísala. Prvým projektom tohto partnerstva bude výhodna ponuka na sušičku prádla, ktorú si budú mocť exkluzívne kúpiť vaši zákazníci. Od Vás sa chce len taká drobnosť: identifikovať čo najpresnejšie, kto z klientov by touto ponukou mal byť oslovený. K dispozícii máte dáta z digitálnych snímačov elektriny, ktoré snímajú celkovú spotrebu jednotlivých domácnosti každú hodinu za posledných 24 mesiacov. Okrem toho máte k dispozícii ešta aj základné údaje o tom členovi domácnosti, na ktorého je vedená zmluva (spravidla muž). Ako vyberiete klientov?
4.2 Vitamíny na pumpe
Omrzel Vás job risk analytika v banke a tak ste zmenili pozíciu a už niečo vyše 2 mesiacov pracujete ako dátový analytik pre veľkú sieť čerpacích staníc. Vaša firma sa aktuálne rozhodla, že do sortimentu tovarov na čerpačkách zaradí prvý krát aj voľne predajné vitamíny. Keďže vaša sieť má vernostný program (ako v SR poznáme napríklad od Slovnaftu alebo OMV), vašou úlohou je na základe historických nákupov klientov vybrať takých, ktorým dáva zmysel zaslať špeciálny list s odkomunikovaním tejto vitamínovej inovácie. Do konca skúšobnej doby zostáva ešte pár týždňov a tak sa chcete v šéfových očiach blisnúť výborným success ratom tejto kampane. Akých klientov vyberiete ?
4.3 Vlastná sieť reštaurácií
Za svoje 9 ročné pôsobenie v CRM teame telekomunikačného operátora ste sa už stretli so všeličím, ale toto vyrazilo dych aj vám. Top management sa rozhodol, že časť zisku investuje do rozbehu siete vlastných BIO FOOD reštaurácii. Tým hore už naozaj asi prekočilo. V pohode, veď nech si pália peniaze, na čo im akcionár odobrí. Problémom však je, že od Vás chcú vedieť, ktorí z existujúcich klientov budú mať záujem o stravovanie v takýchto reštauráciách. Nechali ste si vytiahnuť detailné dáta o používaní všetkých telco služieb za každého klienta, ktorí sa pravidelne pohyboval v rozumnej vzdialenosti od plánovaných miest reštaurácii. Na základe akých faktorov správania prehlásite niektorých z klientov za vhodných zákazníkov pre túto novú sieť reštaurácií?
Nápovedy k 4.kolu CRM hádaniek:
Úloha 4.1: Sušička prádla je typická úloha, v ktorej sa budete musieť k výsledku dopracovať trianguláciou markerov, ktoré sami o sebe nedávajú dostatočnú, istotu, že ide o správnu domácnosť, ale v kombináciu postupne zvyšujú pravdepodobnosť. Takými markermi podľa spotreby sú napríklad (je na dnaom odbernom mieste práčka ? lebo ak nie sučika im bude zbytočná; Ide o domácnosť kde sa perie dostatočne často aby sušička dávala zmysel? a ďalej už vás nechám rozmýšlať samých 🙂
Úloha 4.2: [nápovedy zatiaľ nezverejnené]
Úloha 4.3: Ak chcete úspešne prevádzkovať reštauráciu so špecifickou stravou, určite by ste o potencialných klientoch hľadať príznaky o tom A] komu môže byť sympatický takýto druh stravy, B] kto chodí jesť do reštaurácií dostatočne pravidelne, C] kto bude mať dostatočný príjem byť bonitným zákazníkom.
Úloha 4.4: [nápovedy zatiaľ nezverejnené]
Publikované dňa 26. 10. 2016.