Pre koho je Olympiáda nočnou morou?

Olympiáda je nielen športovcami, ale aj širokou verejnosťou považovaná za výnimočné podujatie, ktoré túži každý vidieť na vlastné oči alebo aspoň sledovať v telke. Alebo azda nie?

Hoci u športovcov sviatok pod 5 kruhmi stále zostáva na vyslní, pre televízne stanice sa Olympijské vysielanie stáva skôr riadnou nočnou morou. Podľa informácii zverejnených v Bloomberg Business week totiž sledovanosť hier v marketingovo najdôležitejšej kategórii 18 až 34 ročných divákov poklesla o viac ako 25%! Steve Burke, šéf NBS Universal, ktorá vlastní vysielacie práva na Olympiádu pre US trh povedal, “Ak sa nám tento trend nepodarí zvrátiť, reklamné príjmy nebudú schopné vykryť náklady na vysielanie Olympiády”, čo by znamenalo, že by sa olympijského vysielania museli vzdať. V čom však väzí tento drastický prepad?

Jedným z dôvodov je, paradoxne, samotný pokrok vo vysielaní. V minulosti totiž program Olympijských prenosov bol pevne daný TV stanicami.Usain BOLT v Riu Sledovať bolo možné len to, čo sa televízie rozhodli divákom ponúknuť. Dnes stanice prinášajú niekoľko paralelných streamov a tak možné je vidieť všetko. Doba sa však zrýchlila a tak záplava televízneho vysielania všetkých športov spôsobuje, že ľudia si vyberú len tie skutočne najvyššie high-lighty (ako finále behu s Usainom Boltom).

Druhým významným dôvodom je, že mladá generácia vo všeobecnosti inak pristupuje k získavaniu správ a noviniek. Millenials nečakajú na večerné správy, ak sa udeje niečo podstatné, dávno to vedia zo sociálnej siete alebo online portálov. Rovnako pristupovali aj k Olympiáde, keď zopár zasvätencov sledovalo priamo prenos, ale ostatní sa o výsledkoch (fotkách a videách) z jednotlivých disciplín dozvedeli z ich statusov cez Snapchat alebo Facebook.

Tým tretím dôvodom je, že televízia sa stáva pre nastupujúcu generáciu geograficky limitujúca. Ruku na srdce: mnohí z nás počas majstrostiev sveta, Olympiády alebo iných športových podujatí kde tu v práci hodia očkom na priebežný výsledok alebo streaming z prebiehajúceho podujatia na počítači. Ale zapnete si v práci klasickú telku? Rovnako väčšina mladých ľudí, ktorí sa presúvajú a svoj svet so sebou nosia v tablete či mobile, si nesadne k telke, tým skôr keď Olympiáda má dokonca svoju vlastnú Appku v mobile. Tradičné televízne prenosy z Olympiád sa preto dostávajú pod existečný tlak. Ak TV stanice nenájdu v dohľadnej dobe nejaký spôsob ako preklenúť túto hrozbu, nočná mora sa začne prevteľovať do skutočného problému.

olympics_2018 olympics_2020

Uuvidíme teda, ako sa vysporiada s týmto odstrašujúcim trendom Ázia. Najbližšie olympiády bude totiž hostiť v roku 2018 Pyeongchang, Južná Korea a v 2020 Tokio.

Ak máte akýkoľvek postreh alebo spätnú väzbu k tomuto blogu, budem rád keď sa oň so mnou podelíte.

 

 

Práve si dočítal jeden z mojich prvých blogov na novej platforme MOCNÉ DÁTA. Možno si kladieš otázku, prečo som sa rozhodol blogovať na novej platforme. Rád by som vybudoval komunitu CRM ľudí v SK-CZ priestore, ktorí medzi sebou viac dieľajú. Ak máš pocit, že CRM a marketingové témy si zaslúžia viac odbornej inšpirácie, alebo si len zvedavý, aké trendy nás čakajú, pridaj sa tu.

!! POZOR !! Špeciálna akcia: Prvých 100 zaregistrovaných čitateľov MOCNE DATA blogu získajú odo mňa ako darček balík TOP 25 CRM prezentácií z tohtoročných konferencií. Nezmeškaj túto akciu a zabezpeč si svoju kópiu prezentácii TU.


Publikované dňa 21. 10. 2016.