Pohovory na dátové pozície sú opradené zaujímavými mýtusmi. Niektoré zo zaujímavých aspektov už sme zhrnuli v jednom z blogov. V každom prípade najštavňatejšie časti výberových konaní sú práve analytické úlohy. Preto som sa rozhodol ponúknúť vám jednu novú zaujímavú, na ktorú som natrafil a ktorú sme zaradili do repertoáru pre naše výberové konanie. Ak vás úloha zaujme, môžete mi poslať svoj návrh riešenia na info@mocnedata.sk. Najpresvedčivejšie riešenie odmením zaujímavou vecnou cenou. Tak poďme na to:
Zadanie Úlohy
Ako dátový analytik, pracujúci pre firmu pôsobiacu vo všetkých krajinách sveta, ste dostali zanalyzovať dáta z poznávacích značiek (ŠPZ) áut. Dostali ste kompletnú vzorku o veľkosti 100 tisíc áut, o ktorej viete, že je reprezentatívnou vzorkou z danej krajiny. Problémom však je, že neviete z ktorej krajiny. Ako by ste len na základe 100tisíc značiek prišli na to, z akej krajiny vlastne pochádza?
Pravidlá riešenia
Dáta ste dostali v elektornickom zozname, takže neviete ako značky naozaj vyzerajú. Máte len textové reťazce týchto značiek. Nemáte možnosť googliť, aké formáty ŠPZ majú jedlnoité krajiny, teda riešenie nie je založené na tom, koľko akých typov znakov má tá či oná krajina v značke. Ako by ste napriek tomu uhádli pre ktorú krajinu sú dané značky?
Kam zaslať riešenie
Ak máte nejaký nápad, ako vyriešiť túto úlohu, neváhajte mi ho nápísať na info@mocnedata.sk. Ako som už spomínal vyššie, najlepšie riešenie odmením cenou. Teším sa na Vaše nápady!
Ak sa nechcete zapojiť do súťaže a len vás zaujíma správna odpoveď, nájdete ju TU.
Ak vás téme zaujíma, tu nájdete viac takýchto úloh, na ktorých sa môžete otestovať. Či už vás čaká v blízkej dobe pohovor alebo nie, pozrite si aj trendy v analytike dát na tento rok.
Publikované dňa 11. 4. 2018.